11/15/2011

Masło orzechowe. Część III: ciasto z bananami i figami.

No i to by było na tyle, słoik się skończył. 

Ciasto orzechowo-bananowe z figami
Przepis własny, zainspirowany Kwestią Smaku


1 i 3/4 szklanki razowej mąki pszennej

1/2 łyżeczki soli

1 łyżeczka sody
1 łyżeczka cynamonu
1/2 szklanki masła orzechowego

4 suszone figi, posiekane 
1/4 szklanki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
1/3 szklanki płynnego miodu 
1/4 szklanki jogurtu naturalnego
2 dojrzałe banany


Mąkę, sól, sodę i cynamon mieszamy w misce, wrzucamy drobno posiekane figi. W drugiej misce rozgniatamy banany, dodajemy masło orzechowe i lekko ucieramy, wlewamy oliwę, jogurt i miód. Płynne składniki dodajemy do suchych i delikatnie mieszamy. Przelewamy do natłuszczonej i obsypanej otrębami keksówki lub tortownicy (moja ma średnicę 22cm). Wstawiamy na 50 minut do piekarnika rozgrzanego do 165 stopni. Kroimy po ostygnięciu. 

3 komentarze:

  1. Super przepis! Szybki i z takimi składnikami musi być rewelka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi tez sie skonczyl, ale na widok tego ciacha mam ochote poleciec do sklepu po kolejny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tylko proste i szybkie piekę, skomplikowane techniki czekają na swój czas... tzn. aż ja będę miała czas;) A ciasto jest naprawdę dobre i nawet względnie zdrowe, polecam:)

    OdpowiedzUsuń