4/10/2012

Dawno nie jadłam czegoś tak zdrowego i pysznego jednocześnie - thanks, Yotam

Wracam do gotowania. Z Yotamem Ottolenghim. Już raz pisałam o mojej do niego sympatii, która powiększa się z każdym wypróbowanym daniem. Zielony kuskus (Green Couscous z książki "Plenty") jest przepyszny, a jednocześnie zdrowy i lekki, także po zjedzeniu go (i po treningu, przy okazji;)) miałam wrażenie, że zrobiłam dla siebie coś bardzo dobrego. 

Zielony kuskus 
Przepis Yotama Ottolenghiego, minimalnie zmodyfikowany

ok. 200 g kuskusu
nieduża cebula (użyłam czerwonej)
gałązka selera naciowego (mój dodatek - po prostu mam go w domu, muszę wykorzystać;) jest niekonieczny, ale jak najbardziej ok)
1/4 łyżeczki mielonego kminu
po garści pietruszki, kolendry, koperku, mięty (w oryginale także estragon - nie miałam)
oliwa z oliwek
pistacje
feta
mała papryczka chilli
szczypiorek
sok z cytryny (mój dodatek - brakowało mi troszkę kwaskowości)
sól, pieprz


Kuskus zalewamy odpowiednią ilością wody lub bulionu. Cebulę i selera podsmażamy na oliwie, aż będą miękkie. Przyprawiamy solą, pieprzem i kminem. Zioła miksujemy na pastę z oliwą. Pistacje kruszymy. 
Kuskus mieszamy widelcem, dodajemy cebulę, pastę ziołową, pistacje, posiekaną chilli i szczypiorek. Podajemy posypane fetą. 

6 komentarzy:

  1. Robilam juz ten kuskus i, podobnie jak ty, bylam zachwycona. Yotam Ottolenghi nie ma sobie rownych, jesli idzie o zdrowe, wegetarianskie przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  2. o, bardzo fajny przepis.
    a Pana szanownego kucharza nie znam. pewnie to wstyd, ale..
    muszę no się z nim zapoznać "bliżej" xd

    OdpowiedzUsuń
  3. żaden wstyd, ale serdecznie polecam jego przepisy w Guardianie i książkę "Plenty":)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na kuskus :) Spróbuję poszukać więcej przepisów Ottolenghi'ego, można je gdzieś w Internecie znaleźć?

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.guardian.co.uk/profile/yotamottolenghi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uwielbiam Yotama i ciąglę wracam do jego przepisów :)

    OdpowiedzUsuń